AZS Katolicki Uniwersytet Lubelski

(81) 445 49 84

ROZGRYWKI ESPORTOWE PO RAZ PIERWSZY U NAS
Maj
22
2018

ROZGRYWKI ESPORTOWE PO RAZ PIERWSZY U NAS

 

E- sport, czyli tzw. sport elektoroniczny, jest coraz bardziej popularny na całym świecie. Polega on zmaganiach zawodników, zwanych graczami na turniejach gier komputerowych, ale także w formie rekreacyjnej. Ten rodzaj sportu ma coraz większą rzeszę sympatyków, jak i przeciwników, którzy sprzeciwiają sie, żeby tego typu rozgrywki były utożsamiane z kulturą sportu szeroko pojętą.

W naszym klubie postanowiliśmy spróbować swoich sił w organizacji turnieju esportowego  

W dniu 8 maja bieżącego roku odbył się Pierwszy Puchar KU AZS KUL w Counter Strike. Nie da się ukryć, że na ten dzień przygotowywaliśmy się bardzo długo. Na wstępnie chcemy podziękować Naszemu koledze Michałowi Wysokińskiemu. To ten chłopak, student informatyki, postanowił wziąć na swoje barki organizację całego turnieju od początku do końca. Był on pomysłodawcą, a za razem głównym organizatorem esportowej zabawy. 

Kilka słów o samej grze. Counter Strike jest to gra komputerowa, stworzona przez Minha Le i Jessa Cliffe, 19 czerwca 1999 roku. Polega ona na walce antyterrorystów z terrorystami, gdzie jedna strona musi bronić miejsca, w którym podkłada się bombę lub uwolnić zakładników, a druga podłożyć bombę lub pilnować zakładników. Do organizacji turnieju w tę grę, musieliśmy zdobyć licencję Valve Software. 

Turniej w Counter Strike odbył się w ramach Kulturaliów, na Wydziale Matematyki, Informatyki i Architektury Krajobrazu KUL (ul. Konstantynów IH, Lublin). Głównymi sponsorami wydarzenia byli AZS Lublin, Rektor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Uczelniany Samorząd Studentów KUL.

Do kwalifikacji zgłosiło się łącznie 24 drużyny, z których ostatecznie zakwalifikowanych zostało 10 drużyn (łącznie 61 osób). Zdyskwalifokowane zostały osoby niepełnoletnie.

 

W skład jednej drużyny wchodziło maksymalnie 5 graczy + 2 zawodników rezerwowych lub trener (wymiennie). Turniej był wydarzeniem ogólnopolskim. W „I PUCHARZE KU AZS KUL” wzięli udział gracze z lubelskich uczelni, takich jak KUL, PL, UP, UMCS, WSEI Lublin. W kwalifikacjach byli również obecni zawodnicy reprezentujący uczelnie z całej polski: UW, AWF Kraków, Politechnika Rzeszowska, Uniwersytet Śląski.

Do turnieju offline (na miejscu - LAN) dostało się 8 drużyn ( 47 osób).

 

Podium przedstawia się następująco:

1. XD
2. NoName
3. KUL(CZYK) TEAM
4. Moszna Wygrać
5. Bardzo Dziwna Nazwa
6. Japko z dżemem
7. CIAWARES
8. Tryb Puchacz

 

 

Podczas turnieju, odbyły się również tematyczne prelekcje.

- „Sztuczna inteligencja w grach komputerowych”- poprowadził ją dr Michał Dolecki,

- „Gaming a sport” – poprowadził ją mgr Adam Piwiński,

- „Pure access czyli jak korzystać z sieci żeby nie stać się towarem na sprzedaż” –poprowadził ją dr inż. Mariusz Kalita.

 

Turniej jest tak atrakcyjny jak jego organizacja, reklama, ale przede wszystkim nagrody  

Pula nagród wyniosła 2550 zł. Za I miejsce każdy z graczy otrzymał - Myszkę SteelSeries Rival 310, za miejsce II - Klawiaturę Natec Genesis Thor 300 TKL, natomiast za miejsce 3, gracze mogli cieszyć się ze słuchawek Sharkoon Skiller SGH1.

Rozgrywki LAN zostały rozegrane na profesjonalnym sprzęcie, składającym się łącznie z 10 stanowisk o specyfikacji przedstawionej poniżej :

Płyta Główna, MSI B250M -Procesor. Intel i-7 7700, Zasilacz - SilentiumPC Vero L2, SSD - ADATA SU800, HDD - Toshiba P300, Chłodzenie - SilentiumPC Fortis 3, Grafika - Gigabyte Windforce 1060 3GB, Pamięć - Corsair Vengeance 8GB, Mysz - Ozone Neon M50, Słuchawki - Ozone Rage Z50, Klawiatura - Ozone Strike Pro, Podkładka - Ground Level Pro, Monitor LG 24GM79G-B - 24" 144 mhz.

 

Na koniec turnieju, zapytaliśmy graczy o wrażenia i uwagi na podstawie ankiety online, która będzie niezwykle pomocna przy następnych edycjach Pucharu  Oto kilka z nich:

- „Wszystko bardzo profesjonalnie . Polecam”,

- „Zwiększyłbym ilość sal do grania np. do 4”,

- „Aby pojawiło się więcej drużyn, może system w półfinałach nawet na BO2 i przy ewentualnym remisie dogrywka na drugiej mapie”,

- „Żeby faza grupowa odbywała się też w formie LANu i żeby turniej trwał piątek-niedziela np. a nie we wtorek jak sporo osób ma zajęcia :) Reszta kozacko - organizacja, sprzęt i nagrody 11/10”,

- „Tylko i wyłącznie czas rozgrywania turnieju a mianowicie dzień Lana na weekend, sobota czy niedziela i termin trochę dalszy od majówki. Pozdrawiam”.

My ze swojej strony, dziękujemy za miłe słowa, a także cenne uwagi 

W ankiecie wzięło udział 34 osoby. Odpowiedzi na poniższe pytania w skali 1 do 5 przedstawiały się nastepująco: 

1) Czy wziąłbyś ponownie udział w turnieju? - 100% odpowiedzi – TAK 

2) Jak oceniasz turniej w skali od 1-5? 76,47% - oceniło turniej na 5,  23,53% oceniło turniej na 4 

 

Poniżej przedstawiamy zdjęcia pierwszej trójki: 

 

XD (1 miejsce)

 

NoName (2 miejsce)

 

KUL(CZYK) TEAM (3 miejsce)

 

Pierwsze koty za płoty, mamy nadzieję, że za rok spotkamy się ponownie 

Po więcej informacji zapraszamy na stronę wydarzenia na Facebooku:

https://www.facebook.com/pg/pucharkuazskul/photos/?ref=page_internal

 

 

 

 

Facebook

Wspierają nas

AZS LublinTitaniumMinisterstwo Sportu i TurystykiUrząd Miasta LublinLubelskie